Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

OOH blijft meer dan twee weken ‘hangen’

Hoe lang blijft Out-of-Home eigenlijk “hangen” bij de consument?

Sommige adverteerders denken dat een OOH campagne slechts effect heeft in de campagneweek zelf. Om aan te tonen dat OOH langer effect heeft op de consument, zijn de effecten van OOH tijdens en na de campagne onderzocht. Uit het onderzoek kwam naar voren dat het effect van buitenreclame meer dan twee weken blijft hangen. Voor een FMCG klant is een grote landelijke introductiecampagne ingezet en het effect hiervan gemeten. Zoals gewoonlijk werd één week na de campagne het effect gemeten, maar dit keer ook twee én drie weken erna. In de week na de campagne kwam een herkenbaar beeld voor een introductiecampagne naar voren. Zo stegen de Top-of-Mind awareness, spontane merkbekendheid, productbekendheid en het koopgedrag significant. De resultaten van de weken erna waren tevens interessant. Zo bleek dat het merk twee á drie weken profiteert van de OOH introductiecampagne. In de tweede week stegen de Top-of-Mind en spontane merkbekend met 25%, en in de derde week met 12%. De productbekendheid van het nieuwe product steeg door de OOH campagne met 25% en dit effect bleef ruim twee weken hangen. Bovendien heeft OOH een sterk effect op het aankoopgedrag in de weken na de campagne, zo vond er een stijging van 30% plaats in de eerste week en in de weken daarna was het aankoopgedrag 7% hoger.

Uit het onderzoek kunnen wij concluderen dat het effect van OOH wel degelijk langer blijft hangen. De merk- en productbekendheid stijgen en blijven ruim twee weken significant hoger dan daarvoor.

Bron: Exterion Media

Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign