Vertel eens, wie is Boerhaave en wat doen jullie?
Boerhaave is dé grootste kliniek voor plastische chirurgie in Nederland. De behandelingen bij Boerhaave worden enkel uitgevoerd door ervaren en gespecialiseerde plastisch chirurgen en KNO artsen. Met twee klinieken: in Amsterdam en in Utrecht proberen we heel Nederland te bereiken. Mensen zijn wel bereid voor plastische chirurgie te reizen, zeker als dit bij de beste specialisten kan. Die deskundigheid van de kliniek en onze specialisten zie je terug op Zorgkaart Nederland, waar deze kliniek maar liefst een 9.2 scoort en tot twee keer toe werd uitgeroepen tot één van de best gewaardeerde klinieken van Nederland.
Wat was het doel van de campagne en welke mix van media hebben jullie ingezet?
Onze uitbreiding naar Utrecht is iets van het afgelopen jaar. Daarvoor bestond de Boerhaave al meer dan 100 jaar in Amsterdam. Daarom wisten de mensen ons daar ook wel te vinden maar met de uitbreiding is onze doelstelling ook om grotere landelijke bekendheid te halen. Als mensen aan plastische chirurgie of een cosmetische ingreep denken, moet Boerhaave meteen een overwegingsmerk zijn.
Naast out of home hebben we een brede mix van online en offline media ingezet. Uiteraard is online inzet voor ons heel belangrijk. Het is een product waar mensen research naar doen, dus zeker in deze omgeving moeten we goed te vinden zijn. SEA is dan ook erg belangrijk voor ons. Hiernaast zijn we ook op de verschillende socials aanwezig en hebben we plaatsingen op verschillende netwerken die populair zijn binnen onze doelgroep. Ook leuk is dat we de Out of Home uiting (welke trouwens is gemaakt door O2H Creative Solutions) door vertaald hebben naar print. Inzet in de wekelijkse magazines blijft voor ons ook erg interessant. Heel wat anders is dat we ook sinds dit jaar sponsor zijn van Hockeyclub Den Bosch.
Welke rol heeft OOH voor jou in deze mix?
De keuze voor OOH heeft bij ons vooral te maken met de stopkracht van OOH. De uiting valt op in het straatbeeld en concurreert niet direct met andere uitingen. Met Out of Home targetten we gericht op postcodegebieden waarvan we weten dat onze doelgroep oververtegenwoordigd is. Zo zetten we het medium efficiënt in en zien we ook mooie conversie en dus ROI.
Kan je iets delen over de resultaten van de huidige campagne?
Wij zijn heel blij met de januari campagne. We zijn het jaar erg sterk gestart en we kunnen wel spreken van de beste maand ooit van Boerhaave. Dit sterkt ons in de gemaakte keuzes en zorgt ervoor dat we op een vertrouwde voet verder kunnen gaan.
Wat vonden jullie nog meer belangrijk bij het opzetten van de campagne?
Als ik kijk naar de uiting specifiek is het belangrijk dat we een brede doelgroep aanspreken maar wel opvallen op de juiste manier. Uiteindelijk is onze doelgroep heel breed en zijn er heel veel mensen die wel eens plastische chirurgie hebben overwogen. Het is een ontzettend divers product met o.a. borstvergroting, liposuctie, ooglidcorrectie en nog veel meer. We kiezen nu bewust voor een zelfverzekerd en blij iemand te laten zien. Want wij geloven dat jij op je mooist bent als je zelfverzekerd bent, met of zonder onze hulp.