De culturele sector en Out Of Home-campagnes zijn gemaakt voor elkaar. Een perfecte match! Daarom brachten we met ADCN en Global marketeers uit de culturele sector bij elkaar voor een creatieve sessie. Hoe kun je met behulp van outdoorreclame campagne voeren voor je instelling, museum of pretpark en tegelijk het straatbeeld verrijken met creatieve en effectieve uitingen?
Dinesh Sonak (ADCN) zat de sessie voor. Tijdens de meeting sprak Maarten Rooduijn van Out of Home Masters en O2H creative Solutions over opvallen in de openbare ruimtes. Wat zijn de mogelijkheden die je hebt als marketeer, van poster tot digital? De deelnemers werden geïnspireerd om buiten de standaard posters om te denken. Ook Dave Jansen van Global stimuleerde de creativiteit door dieper in het creatieproces te duiken en de do‘s en don'ts van outdoor creaties op een rijtje te zetten.
Naast de creatieve mogelijkheden is vooral duidelijk geworden welke verantwoordelijkheid culturele instellingen kunnen pakken om het straatbeeld te verfraaien. Natuurlijk kent de culturele sector haar eigen uitdagingen, zoals de soms complexe beslisstructuur en de funding. Door de Boosting Creativity-sessie kon er in mogelijkheden gedacht worden en dat leverde veel positieve reacties en vervolgafspraken op.
Wij willen zeker vaker voor deze en andere sectoren sessies gaan opzetten die helpen met het creatieve proces dat nodig is om de straten meer te claimen voor kunst, schoonheid en verwondering. Op naar de volgende!