Het was één van de meest opvallende outdoorcampagnes van het eerste kwartaal. Natuurhuisje creëerde naamsbekendheid, bereik en een hoop geïnspireerde social media posts met hun campagne ‘Niet Vliegen, Wel Landen’, een filosofie die goed past bij het tijdsbeeld van meer rust, meer groen, meer gezondheid. Het bracht natuur in de stedelijke omgeving.
“Als Natuurhuisje hebben wij de missie om de balans tussen mens en natuur te herstellen”, legt Nienke Sterenborg uit. Zij is Country Manager NL & BE van Natuurhuisje. “De ‘Niet Vliegen, Wel Landen’ campagne is een volgende stap binnen de strategie om onze missie te ondersteunen.”
Co-creatie
De campagne sloeg in als een steen in een rustgevende vijver, en de rimpels waren online overal terug te vinden. De boodschap werd zeer goed ontvangen en had een positieve impact in het straatbeeld, wat zorgde voor lovende reacties op de campagne en op de natuur die daarmee tot leven kwam midden in de stad. De campagne is van creative agency Gardeners, waarbij goed nagedacht is over de visual, de quote en natuurlijk ook de plekken waar de campagne zou komen te hangen.
Optimale impact
“Dankzij de fijne samenwerking met Maarten hebben we het beeld en de uiting van de campagne op de juiste locaties kunnen plaatsen”, aldus Nienke. “Dit heeft optimale impact gemaakt en zo hebben we de natuur door heel Nederland in het straatbeeld gebracht. We zijn nieuwsgierig naar de mooie dingen die voor ons samen nog in het verschiet liggen de komende jaren.”