De Rotterdamse RET is voornemens de exploitatie van haar buitenreclame-typen te gunnen aan JCDecaux. Dit heeft de RET na een aanbestedingsprocedure bevestigd aan JCDecaux. Hiermee krijgt de buitenreclame-exploitant in Rotterdam ook de abri’s, trams, bussen, vitrines in metrostations en A3-panelen in de bussen en metro’s tot zijn beschikking. René Witzel, Algemeen Directeur JCDecaux Nederland: “Met de winst van deze tender krijgen we naast onze Mupi’s vrijwel alle buitenreclame in Rotterdam in ons porfolio. Vanaf heden hebben we in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht de exclusieve reclamerechten. Hiermee onderstrepen we ons marktleiderschap en verstevigt JCDecaux zijn positie als dé buitenreclame-exploitant van Nederland. We kijken ontzettend uit naar een goede en langdurige samenwerking met de RET en de gemeente Rotterdam, waarin we samen verder bouwen aan de leefbaarheid van deze prachtige Maasstad.”
Het aantal abri’s van JCDecaux zal door deze nieuwe situatie sterk groeien. In de Maasstad staan namelijk bijna 1000 objecten - vitrines in de metrostations en abri’s - met ruimte voor een kleine 3000 affiches. Daarnaast neemt ook het portfolio voor vervoersreclame van JCDecaux in Nederland flink toe. Naast de Total View Trams in Amsterdam kan het bedrijf nu ook de exploitatie van reclameruimte op de Rotterdamse trams en bussen toevoegen. Verder vallen ook onder het nieuwe contact de A3-frames in de bussen, trams en metro’s.