DEXTR, de Nederlandse taxi-app die bekend staat om zijn innovatieve aanpak, heeft een spraakmakende outdoor campagne gelanceerd die volledig bestaat uit AI-gegenereerde beelden. Samen met het creatieve brein van Amsterdams bureau The Wolfgang Project heeft DEXTR de digitale en out-of-home campagne 'Waar wil jij naartoe?' ontwikkeld. Maar wat maakt deze campagne zo uniek? Het antwoord ligt in de 80 verbluffende foto's die allemaal zijn gecreëerd met behulp van geavanceerde AI-tools zoals Midjourney, Stable Diffusion en Dall-E.
Stel je eens voor: foto's van mensen die zich in verschillende settings bevinden, allemaal gegenereerd door AI en zo realistisch dat ze niet van echt te onderscheiden zijn. Het meest verbazingwekkende is dat DEXTR erin is geslaagd meer dan 140 verschillende mensen op de achterbank van een taxi te krijgen zonder ook maar één camera of model te gebruiken. Met deze campagne roept DEXTR iedereen op om na te denken over hun bestemming en te wijzen op de handige DEXTR-app waarmee je eenvoudig ritten kunt boeken.
Martijn Ros, de interim merkstrateeg bij DEXTR, kon zijn enthousiasme nauwelijks verbergen over deze primeur: "Dit is onze allereerste landelijke campagne. En het wordt nog specialer omdat dit ook de eerste AI-gegenereerde merkcampagne in Nederland is”. “Wij zijn niet het type bedrijf dat zich houdt aan de standaard en we willen graag nieuwe wegen verkennen.” Martijn geeft verder aan dat dit niet betekent dat alle campagnes op deze manier gemaakt zullen worden, maar het vooral ontzettend fascinerend was om als een van de eerste bedrijven deze nieuwe tools op deze manier toe te passen.
Met deze gedurfde en baanbrekende campagne heeft DEXTR met behulp van AI een geheel nieuwe dimensie aan marketing toegevoegd. Wij zijn ervan overtuigd dat we snel meer posters op straat tegen gaan komen waarbij de beelden met behulp van deze techniek zijn gecreëerd.