Kruiswoordpuzzels. Zweedse puzzels. Cryptogrammen. Ze hebben allemaal één ding gemeen: om de puzzels op te lossen moet je in hokjes denken. Bureau NATWERK heeft dat als uitgangspunt genomen voor de nieuwe merkidentiteit van Denksport. Frisser, moderner en dus meer aansprekend voor een jonge doelgroep. Het is natuurlijk geen breinbreker dat daar een mooie outdoorcampagne bij past. Denk in (bus)hokjes!
In Amsterdam hebben we een compleet bushokje omgetoverd tot een puzzelboekje. Terwijl mensen wachten op de tram of bus konden ze met een pen op de beschrijfbare folie de puzzel in het hokje oplossen. Dat werkte enorm aanstekelijk. Je ziet meteen het plezier dat mensen beleven uit een Denksport puzzel.
“De Denk in Hokjes-campagne is niet alleen conceptueel, maar ook in de uitvoering sterk neergezet”, aldus Mariëlle Hoeks, Head of Marketing Benelux bij Keesing Media Group B.V., waar Denksport onder valt. “Het was echt gaaf om te zien dat mensen met de stiften aan de slag gingen om live op het Leidseplein in Amsterdam te puzzelen. Soms pakten mensen een tram later om de puzzel nog even af te kunnen maken. Precies wat we voor ogen hadden!”
Behalve een campagne die van A tot Z past bij de merkidentiteit die NATWERK heeft bedacht, was de beschrijfbare folie een primeur in een bushokje. JCDecaux dacht in samenwerking met O₂H Creative Solutions goed mee met de wens van de klant en zorgde dat de campagne op deze manier helemaal af was. “Het laat zien hoe leuk puzzelen is”, besluit Mariëlle. “En daarmee dus het denken in (Denksport) hokjes!”
Hier kan je een korte video bekijken van de campagne!
[/img]
[img]
[/img]
[img]