Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Flink: doelgericht targeten binnen het levergebied

Bij flitsbezorger Flink gaat alles snel. Niet alleen de bezorging van de boodschappen, maar ook de groei van het bedrijf. Er werken inmiddels meer dan negentig man op het hoofdkantoor in Amsterdam en er zijn 51 hubs in Nederland, waar in totaal zo’n 3000 riders werken. Niet slecht, voor een bedrijf dat vanaf maart 2021 in Nederland van start ging. Afgelopen maand pakte het bedrijf de #1 positie van totale app downloads in Nederland in haar categorie. Buitenreclame speelt een key role in het behalen van de ambities.

‘Onze felroze kleur valt gelukkig goed op in het straatbeeld’, aldus Phi Nguyen, sinds oktober 2021 Head of Marketing voor de Benelux. ‘Daar komt bij dat we via Out Of Home Masters heel gericht onze buitenreclame kunnen targetten. Zelfs binnen bijvoorbeeld een stad als Amsterdam is het mogelijk te targetten in een specifiek gebied: namelijk waar Flink bezorgt. Want dat is wel de crux van reclame in het publieke domein: als mensen een Abri met Flink reclame zien in hun straat, moeten ze ook gebruik kunnen maken van onze service. Efficiëntie en doelgerichtheid zijn voor ons belangrijk, ook als het gaat om de locaties van de posters.’ Voor deze opvallende creaties is XXS verantwoordelijk geweest.

Een lokale supermarkt met supersnelle bezorging

‘We werken met een 360-campagne’, gaat Phi verder. ‘We zetten zowel televisie, online als outdoor campagnes in, waarbij we in dezelfde week via verschillende media kanalen dezelfde branding inzetten, met dezelfde uitingen. Met deze campagnes willen niet alleen onze merkbekendheid vergroten, maar de consument ook overtuigen van onze service. We zijn er namelijk niet alleen voor de flitsbezorging, als je tijdens onverwachte visite ineens wat borrelhapjes nodig hebt, maar ook voor de weekboodschappen. We willen juist het gevoel van je favoriete lokale supermarkt overbrengen. Maar dan wel een lokale supermarkt met razendsnelle bezorging, natuurlijk. De boodschappen zijn dus verser dan vers.’

Razendsnelle updates

Het outdoorsegment van de campagne voert Flink uit met Out Of Home Masters. ‘Ze reageren heel snel en dat past goed bij ons’, geeft Phi aan. ‘Het dashboard is overzichtelijk, niet alleen de inkoop is up-to-date, maar ook alle locaties, posities en looptijd. Zodra er iets verandert, zorgt OOH Masters ervoor dat wij het direct weten. In onze tak van sport is het essentieel om zo snel mogelijk updates te krijgen. Het team van OOH Masters begrijpt onze doelstellingen, we krijgen direct antwoord op onze vragen, denken mee met het concept en geven duidelijke feedback. Dat maakt ze een prettige partner.’

Bekijk hieronder de video van Flink’s laatste out of home campagne!

[img]https://i.imgur.com/TUMF7z2.png[/img]

Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign