Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Hello TV: Zo lanceer je een rebranding

Jij krijgt een uitdaging van ons. Stel, je doel is om een winkel voor televisies binnen drie jaar uit te bouwen tot de bekendste autoriteit op het gebied van televisies in Nederland. De naamsbekendheid is op dit moment nagenoeg zero. Hoe pak jij dit aan? HelloTV staat voor deze uitdaging en geloof ons, ze hebben een uitstekend plan.

“We willen dat mensen aan HelloTV denken zodra ze overwegen een nieuwe televisie aan te schaffen”, aldus Erik-Jan Koense, directeur van New Retail Company, waar HelloTV onder valt. “HelloTV is ontstaan uit PlatteTV.nl, een merknaam uit de tijd dat nog niet alle televisies plat waren en de merknaam vaak gekoppeld was aan de URL. Daar hebben we een nieuwe branding op losgelaten. En gelijk een mediaplan gebouwd om HelloTV te laden en te laten groeien tot de autoriteit op het gebied van televisies.”

“We hebben gekozen voor een mix van Out Of Home, Digital Out Of Home en online”, legt Erik-Jan het plan uit. “Om direct impact te maken, lanceerden we een outdoorcampagne in de twaalf steden waar wij een vestiging hebben van HelloTV. We zien direct resultaat. Klanten komen naar de winkel om een kijkje te nemen, we krijgen mailtjes van mensen die de campagne zagen en natuurlijk zien we het bereik terug in het dashboard dat Out Of Home Masters inricht als je een campagne plant bij hen.”

“Onze primaire doelgroep is man, 25 tot 65 jaar”, gaat Erik-Jan verder. “Daar is de strategie op gebouwd, van campagne tot huisstijl tot logo. De start van de campagne met outdoor is heel bewust. Je kunt heel gericht de mensen bereiken die je naar de winkels wilt hebben. We werken letterlijk aan de zichtbaarheid van HelloTV in het straatbeeld. Daarna vergroten we het bereik via advertising op social media. Mooi om te zien dat we niet alleen opvielen in de twaalf steden, maar ook de whatsappgroepen van onze medewerkers ontploften vol trotse foto’s en video’s van de outdoorcampagne. We zijn zeer tevreden over de rebranding van HelloTV en de kick-off van de campagne.”

Een goed begin is het halve werk, dus wat ons betreft is HelloTV met de outdoorcampagne en de uitgekiende mediamix die daarop volgt perfect gestart aan de uitdaging om de autoriteit op het gebied van televisies te worden.

Bekijk hieronder de video van de campagne, waarbij de DOOH-creaties zijn verzorgd door O2H Creative Solutions.

[img]https://i.imgur.com/fobqmv9.png[/img]

Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign