Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Tommy Janmaat: “Een goede Out Of Home-campagne heeft high impact stopkracht”

TalpaTV is één van de grootste mediamerken in Nederland, met een enorm bereik via hun eigen kanalen. Daarnaast kiest TalpaTV ervoor om ook campagne te voeren via Out Of Home advertising. Tommy Janmaat is Teamlead voor de marketing, content en digital rondom de merken en de formats. We vroegen hem hoe Out Of Home Campagnes in de marketingmix van TalpaTV passen.

Op het moment dat we hem spreken, is Tommy met zijn team bezig met de afsluiting van het afgelopen seizoen en de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. “Vanaf augustus is het weer knallen met nieuwe seizoenen en formats, waarbij we dit jaar ook nog een Wereldkampioenschap Voetbal krijgen midden in de winter”, aldus Tommy. “Ik zit nu zo’n vier jaar in het marketingteam van TalpaTV, waarvan ruim een half jaar als Teamlead. Wij zorgen voor de campagnes rondom de merken en natuurlijk de content die nodig is om nieuwe formats goed te lanceren. Ook out of home, ja.”

Out Of Home is de kers op de taart

“Out Of Home heeft twee functies voor ons”, gaat Tommy verder. “Enerzijds bereiken we onze doelgroep op een plek waar wij niet zijn. We creëren een hele customer journey via onze eigen online kanalen en radio- en televisiezenders, de out of home advertising is dan de kers op die taart voor de journey. Onze doelgroep wordt dan in de auto, op straat of in het OV er nog eens extra aan herinnerd dat een bepaald programma vanavond op televisie is.”

Beleving in de stad

“Anderzijds bereiken we ook een nieuwe doelgroep via Out Of Home. Een goed voorbeeld zijn voetbalkijkers voor de Conference League Finale tegen AS Roma. We hebben in de drie dagen in aanloop naar de finale de schermen in de Rotterdamse metro ingezet om de stad en de supporters succes te wensen en te laten weten dat ze de finale bij Veronica konden zien. Dat draagt bij aan de beleving van de finale in de stad, en we bereiken een grote groep mensen op het juiste moment met onze zenders. Twee vliegen in één klap.”

Creatie, locatie en timing

Out of Home campagnes zijn wel een ander type campagne dan online of via televisie en radio. “Gelukkig hebben we een uitstekend designteam in huis, dat de vertaalslag goed kan maken”, vertelt Tommy. “En we overleggen ook met het team van Out Of Home Masters. Zij hebben de expertise om mee te denken over opvallende creaties, maar ook locaties en timing. Gaan we een week landelijk in bushokjes of juist heel specifiek qua tijd en plaats zoals met de finale van Feyenoord? Daar kunnen we hun expertise goed bij gebruiken. Combineer de kracht van OOH met ons bereik via radio en televisie en je hebt echt the best of both worlds. Via radio bereiken we mensen met audio, via Out of Home juist puur visueel, dat is samen de perfecte combi om voor ultieme stopping power te zorgen.”

High impact stopkracht

“Het belangrijkste aan een goede Out Of Home-campagne is de stopkracht”, besluit Tommy. “Daarom zijn de creatie, timing en locatie zo belangrijk, die vormen samen de high impact stopkracht. Met Out Of Home Masters hebben we bijvoorbeeld voor de Veronica Filmmaand een bushokje omgetoverd tot spookhuis, waarbij de karakters van de horrorfilms die we uitzonden heel realistisch in het scherm verschenen. Dat leverde prachtige reacties op, waarvan we weer een video konden maken die viral ging. Dat is de stopkracht en high impact die je zoekt met Out Of Home campagnes.”



Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign