Stel je voor: je rijdt in de auto en luistert naar de radio. Plotseling hoor je een reclamespot van Jura. Op hetzelfde moment zie je op een reclamemast met een digitaal scherm een advertentie van Jura voorbijkomen, terwijl je zojuist dezelfde reclame op de radio hebt gehoord. Hoe dan?
Out of Home Masters heeft deze intelligente campagnestrategie ontwikkeld en heeft deze succesvol toegepast door gebruik te maken van Radio Sync. Het uitzendschema van de radiospot is gebruikt als bron voor het uitleveren van impressies op snelweg masten. Door het uitzendschema te koppelen aan de GPS-coƶrdinaten van de reclameobjecten, hebben we double impact bij de doelgroep gecreƫerd. Een innovatie waarbij zowel beeld als geluid elkaar krachtig versterken.
Bij het afstemmen van radio en DOOH is het cruciaal om een maximale inkoopgarantie per spot te waarborgen. Daarom hebben we onze inkoopstrategie aangepast. Voor Jura verwierf Out of Home Masters via een DSP korte bursts rond elke spot op specifieke locaties. Dit heeft de kans om de buitenreclame te zien terwijl de radiospot werd uitgezonden aanzienlijk vergroot en heeft zodoende dus ook de impact van beide mediatypen versterkt! De "toevallige" combinatie van beeld en geluid levert een indrukwekkend campagne resultaat op.
Ontzettend fijn dat Jura ons de kans heeft gegeven om deze nieuwe manier van syncen van twee mediatypen in de praktijk te brengen!