Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Masterclass: De essentie van Distinctive Brand Assets

Kennis heb je om te delen! Daarom organiseert OOH Masters regelmatig een Masterclass waarvoor de interesse altijd groot is. We begonnen met een Masterclass over de theorieën van marketeer Byron Sharp en de laatste editie ging over Distinctive Brand Assets. Jelmer de Wit van Validators inspireerde ons en onze adverteerders tijdens een interactieve ontbijtsessie. Hoe zorg je dat je merk blijft hangen als marketeer? Bij goed gebruik van Distinctive Brand Assets kun je namelijk een flinke effectiviteitsslag maken in je marketing.

Dit zijn de drie belangrijkste outcomes van de Masterclass:

1. Creatie is Key! Het creatieve werk is zeer belangrijk voor de effectiviteit van je Brand Assets. Creatie bepaald voor minimaal 40% de effectiviteit van de campagne, dus een goede creatie kan het verschil maken tussen een succesvolle en niet succesvolle campagne. 

2. Maak consistent gebruik van Distinctive Brand Assets. Dus logo, kleur, fonts, ambassadeurs (BN’ers), geluid en slogans. Dit helpt om je merk goed te laden bij de doelgroep.

3. Pas op Media Industry Bias. Als marketeer en mensen in de media kijk je nu eenmaal anders naar uitingen dan consumenten. Deze bias moet je herkennen en erkennen als je goede Distinctive Brand Assets wilt creëren en optimaal wil in te zetten.

Ook in het nieuwe jaar organiseren we weer Masterclasses. Wil jij ook je kennis vergroten op het gebied van marketing? Houd dan onze socials in de gaten voor de volgende Masterclass!

Jelmer nam ons mee langs verschillende oefeningen om tot bovenstaande outcomes te komen. Eén oefening vinden we leuk om hier te delen.

Welke brands zie jij afgebeeld in de verschillende LIDL-logo’s?



Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign