Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Meet the team - Maarten Rooduijn

Wat is jouw rol binnen de organisatie?

    Mijn functie binnen de organisatie omvat met name de sales en het assisteren van merken en organisaties bij het vergroten van hun zichtbaarheid in de openbare ruimte. We streven ernaar experts te zijn op het gebied van Out of Home en werken we samen met onze partners om de meest effectieve campagne op straat te krijgen. Daarnaast ben ik partner in O2H Creative Solutions, een creatief productiebureau, waar ik commercieel medeverantwoordelijk voor ben. In deze combinatie bieden wij een 360 graden approach in het volledige (D)OOH segment.

    Wat zijn de kansen en uitdagingen?

      Dit begint met het ontwikkelen van doordachte strategische plannen en het assisteren van klanten bij het creëren van creatie en impactvolle content in de openbare ruimte. Gezamenlijk is het een uitdaging om buitenreclame te laten groeien en het verrijken van het straatbeeld met hoogwaardige, creatieve content. Deze taak vereist specifieke expertise van planning tot inkoop tot creatie, waar we gelukkig over beschikken met ervaren professionals die gepassioneerd zijn over het medium.

      Welke OOH campagne het meest is opgevallen afgelopen periode?

        Ik kon niet anders dan een beetje jaloers zijn op de recente Netflix OOH-campagne voor het nieuwe seizoen van Lupin. Creatief meesterwerkje, als je het mij vraagt!

        Wat maakt OOHM in jouw ogen uniek?

          Ik vind ons uniek in onze expertise voor buitenreclame. OOHM komt voort uit onze gerichte expertise op opvallen in de openbare ruimte en de inzet van ervaren professionals. We nemen een nichepositie in door ons te richten op senioriteit en durven te investeren in mensen met een gedeelde passie voor het medium. Daarnaast proberen wij met onze creativiteit van O2H onze klanten te verrassen met innovatieve ideeën die gebruikmaken van zowel nieuwe als bestaande technologieën voor buitenreclame. Zie www.o2h.nl/cases voor onze meest recente cases.

          Wat zijn volgens jou de trends in OOH media?

            Momenteel zie ik de opkomst van 'Fake Out Of Home' (FOOH) campagnes, gegenereerd met behulp van Computer Generated Imagery. Hoewel dit momenteel populair is in onze branche, geloof ik dat het een korte termijn trend is. Op de lange termijn verwacht ik dat mobiele betrokkenheid steeds normaler wordt, waarbij scannen en koppelen gemeengoed worden. Over 10 jaar denk ik dat we alles wat we buiten zien kunnen scannen of koppelen aan onze mobiele apparaten.Mogelijk worden er in de toekomst strengere voorschriften ingevoerd binnen de OOH-sector, bijvoorbeeld met betrekking tot het beperken van reclame voor vlees, fossiele brandstoffen en alcohol. Uiteraard hangt dit af van de politieke koers, of we nu een rechts of links kabinet krijgen 😉Als een OOH-romanticus, koester ik de verwachting dat onze straten opnieuw zullen bruisen van aantrekkelijke content. In mijn overtuiging zal dit echter het mediumtype niet schaden. Integendeel, het zal eerder bijdragen aan een verfijndere en boeiendere openbare ruimte.

            Wat houdt jou bezig buiten OOHM om?

              Ik ben een family man. Woonachtig in Scheveningen en daardoor heb ik ook een liefde voor het strand. Ben al een decade samen met mijn vrouw, ben gelukkig getrouwd en heb 2 kids, een dochter van 10 en zoontje van 6. Dus die houden mij, met alle liefde, voornamelijk bezig. Door de kinderen ben ik veel op de hockey- en rugbyclub te vinden. Daar heb ik mezelf ook aangemeld als vrijwilliger voor trainer/coach voor het rugby als zowel het hockeyteam. Dat vind ik onwijs leuk om te doen. Daarnaast ben ik als oud tennisser, heel cliché, ook een fanatiek padel speler geworden. Dus als ik tijd heb speel ik ook graag een zéér fanatiek potje padel met mijn oude tennisvrienden. Daarnaast daag ik samen met mijn compagnon Marc van Amerongen mensen uit de branch graag uit voor een potje padel. Bij interesse om een keer te spelen stuur mij een DM. Ook volg ik de politiek op de voet, kijk ik graag series en docu’s en ben ik een liefhebber van cabaret. Favorieten zijn Theo Maassen, Daniel Arends en opkomend talent Tim Franssen. Maar ook het programma “dit was het nieuws” kijk ik graag.

              Wie bewonder/inspireert je?

                In mijn jeugd bewonderde ik Michael Jordan intens, terwijl ik later Roger Federer als voorbeeld zag vanwege zijn sportiviteit en als woordvoerder. Het vermogen om uniek talent volledig te benutten, spreekt me aan. Sport blijft sowieso altijd een beetje een rode draad in mijn leven. Dat heeft altijd mijn interesse gehad buiten mijn werk. Ik put veel inspiratie en motivatie uit sport en sporters.

                Wat staat er bovenaan je bucket list?

                  Wat misschien wel leuk is om te melden, ik ben half Surinaams en ik ben nog nooit in Suriname geweest! Dus het staat wel degelijk hoog op mijn bucketlist om naar het land te gaan waar mijn roots liggen en dan ook echt de jungle in.

                  Wat is je favoriete quote?

                    Ik ben al een tijd bezig met een quotes boekje te maken! Ik verzamel mooie quotes, ooit wil ik ze bundelen in een boek. ‘Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships’ van Michael Jordan is mijn all time favorite.

                    Ik ga niet de deur uit zonder…?

                      Sleutels, telefoon en de schooltassen van de kinderen.

                      Ander nieuws

                      Naar overzicht
                      Visual & Webdesign