In deze editie van Meet the Team zetten we onze nieuwste aanwinst in de spotlight: Sep Verduin! Sep is onlangs bij OOHM gestart en natuurlijk wilden we meteen meer over hem te weten komen. Wat doet hij precies binnen het team? Welke OOH-campagne is hem het meest opgevallen? En waarom koos hij ervoor om de overstap naar OOHM te maken? Nieuwsgierig? Lees verder en ontdek meer over Sep, zowel binnen als buiten de werkvloer!
1. Wat is jouw rol binnen de organisatie?
Mijn naam is Sep Verduin, 21 jaar en ben sinds kort fotograaf en videograaf bij OOHM. Ik ben verantwoordelijk voor het fotograferen van alle campagnes, waarbij ik ervoor zorg dat de visuele uitstraling aansluit bij onze boodschap en doelstellingen. Het is een uitdagende en creatieve functie waarin ik mijn passie voor beeld en storytelling kan inzetten!
2. Wat zijn de kansen en uitdagingen?
De kansen in mijn rol als fotograaf en videograaf bij OOHM zijn divers. Ik krijg de mogelijkheid om creatief te zijn, nieuwe technieken en stijlen uit te proberen. Ook kan ik mijn netwerk uitbreiden en mijn portfolio versterken met unieke projecten.
3. Welke OOH campagne het meest is opgevallen?
De OOH-campagne die me het meest is opgevallen is die van Audio Obscura, waarbij we middels een livestream de pre-party in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam verbonden met 90 digitale schermen verspreid over de hele stad. Deze campagne werd binnen een week opgezet en ik kreeg de kans om last minute een campagne video te maken waar ik erg trots op ben.
4. Wat zorgde ervoor dat je de overstap naar OOHM wilde maken?
De overstap naar OOHM wilde ik maken omdat ik tijdens mijn studie aan het Mediacollege in Amsterdam (april 2024) al veel bezig was met filmen en editen voor mijn eigen freelancebedrijf. Via mijn vader kwam ik in contact met OOHM. Het sprak me aan vanwege de vrijheid om mijn creativiteit volledig te uiten en mijn eigen werktijden te bepalen. Daarnaast biedt het de kans om mijn netwerk uit te breiden en te leren omgaan met strakke deadlines en tijdsdruk, wat ik belangrijk vind voor mijn ontwikkeling en voor mijn toekomst.
5. Wat zijn volgens jou de trends in OOH media?
Één van de belangrijke trends in OOH-media vind ik het gebruik van programmatic advertising, waarmee je specifieke soorten reclame kunt inzetten op strategische momenten. Bijvoorbeeld, op een drukke vrijdagavond op het Leidseplein in Amsterdam kan een opvallende drankreclame effectief zijn, omdat het perfect aansluit bij het uitgaanspubliek. Dit maakt het mogelijk om gerichter en relevanter te adverteren, wat de conversie verhoogt.
6. Wat houdt jou bezig buiten OOHM om?
Buiten OOHM houd ik me bezig met lekker sporten in de sportschool en leuke activiteiten doen met vrienden. Ik geniet ook van reizen naar mooie plekken, waar ik altijd mijn camera meeneem om prachtige beelden vast te leggen!
7. Wie bewonder/inspireert je?
Ik bewonder mensen die, ondanks hun beperkingen of de opmerkingen van anderen, hun eigen weg volgen en hun dromen volgen. Hun doorzettingsvermogen en vastberadenheid om ondanks moeilijke uitdagingen verder te komen in het leven inspireren me enorm. Het laat zien dat met hard werken en een sterke wil veel mogelijk is.
8. Wat staat er bovenaan je bucketlist?
Ik heb al een paar dingen van mijn lijst kunnen afstrepen waar ik heel blij mee ben. Maar wat ik al heel lang graag wil doen is een rondreis door Azië. Ik wil graag meer over mezelf leren in nieuwe situaties en tegelijkertijd prachtige plekken bezoeken. Het lijkt me een geweldige ervaring om verschillende culturen te ontdekken!
9. Wat is je favoriete quote?
‘’Soms moet je even ademen, risico's nemen en zien waar het leven je brengt’’
10. Ik ga niet de deur uit zonder…?
Ik ga niet de deur uit zonder mijn hoortoestellen, anders mis ik alles wat er om me heen gebeurt haha! En natuurlijk mijn telefoon, want zonder die kan ik niet mijn collega's en de mensen om mij heen laten weten waar ik ben. Plus, hoe zou ik anders weten waar ik moet fotograferen…?