Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Meet the team - Rudy Dimmendaal

1.Wat is jouw rol binnen de organisatie?

Ik heb het voorrecht om mooie organisaties en merken te mogen helpen met het vergroten van hun naamsbekendheid door inzet van toffe buitenreclame campagnes. En uiteraard doe ik dat niet alleen, maar werk ik intensief samen met mijn collega’s en onze partners. Ontzettend leuk werk!

2. Wat zijn de kansen en uitdagingen?

Een krachtige en impactvolle OOH campagne begint met een duidelijke formulering van de campagne doelstelling. Daar schort het soms nog wel eens aan. Zorg voor focus en durf te kiezen. De kracht van OOH zit juist in het laden van een korte, duidelijke boodschap aan een grote groep mensen. Dat blijkt soms nog behoorlijk uitdagend. Of ik een adverteerder ken dit dit goed toepast? Lees maar snel verder 😉

3.Welke OOH campagne het meest is opgevallen afgelopen periode 

Het succes van een OOH campagne wordt grotendeels bepaald door creatie. Bij OOHM besteden we dan ook veel tijd en aandacht aan de creatie en zien we veel content voorbijkomen. Persoonlijk vind ik de campagne van Natuurhuisje heel sterk. 'Niet vliegen, wel landen' is toch briljant bedacht?! Hele sterke copy met duidelijke boodschap over bewustwording van de CO2 impact en de keuzes die we zelf als consument maken.

4. Wat maakt OOHM in jouw ogen uniek?

In maart 2020 heb ik de overstap gemaakt naar OOHM en bureauzijde. Daarvoor heb ik bijna 8 jaar bij een ooh exploitant gewerkt. Was een leuke tijd, maar er was altijd een beperking van je eigen netwerk. In de ene stad kon je de klant wel helpen, in een andere stad weer niet.

Adverteerders ervaren het plannen en inkopen van (D)OOH vaak als ingewikkeld door de hoeveelheid exploitanten en media varianten. Binnen OOHM kijken wij met een helicopterview over het hele OOH landschap en selecteren we uitsluitend de objecten die het beste bijdragen in het behalen van de campagne doelstellingen. Vaak is dat een combinatie van meerdere exploitanten. Dat wij dàt als OOHM dus kunnen aanbieden maakt het werk heel leuk en waardevol! We kunnen iedere adverteerder helpen, altijd! 

5. Wat zijn volgens jou de trends in OOH media?

Kijkend naar de campagnes van onze klanten verwacht ik dat contextual targeting steeds meer gemeengoed gaat worden bij het plannen van DOOH. In plaats van zich alleen maar te richten op demografische gegevens of gebruikersgedrag, zal de context ook een belangrijke rol gaan spelen wanneer en waar een advertentie wordt getoond in de openbare buitenruimte. Denk hierbij aan factoren als het weer, events, actualiteiten en andere interessante fysieke locaties.

6. Wat houdt jou bezig buiten OOHM om?

Mijn vrije tijd besteed ik graag met mijn gezin, familie en vrienden. Zodra het festivalseizoen weer begint ben ik weer te vinden op o.a. Pinkpop. En dit jaar pak ik The Boss ook nog mooi mee! Vorig jaar heb ik padellen ontdekt, echt heel leuk! Helaas lig ik er nu al een aantal maanden af vanwege hielspoor. Hopelijk kan ik het snel weer oppakken.

7. Wie bewonder/inspireert je?

Ik loop al een tijdje mee in de sales en heb vele ondernemers mogen ontmoeten en spreken. Verhalen hoe de mooiste organisaties zijn begonnen kunnen mij enorm inspireren. Ik vind ondernemende mensen heel inspirerend. Is er dan niemand in het bijzonder? Nou… Als autoliefhebber vind ik het bewonderenswaardig hoe Elon Musk de hele auto-industrie op de kop zet met Tesla. Maar aan de andere kant doet hij ook weer hele onverstandige dingen die ik allerminst bewonder.

8. Wat staat er bovenaan je bucket list?

Een enorme drang om de hele wereld te zien heb ik niet, maar ik zou wel heel graag met het gezin naar New York willen. Dat lijkt me heel indrukwekkend. Een andere bucketlist dingetje is het opknappen van een oldtimer. Zo’n klassieke Land Rover moet het dan gaan worden. Maar… Ik lees ook dat mijn collega Yordi zijn racelicentie wil halen. Gaan we samen Yor?

9. Wat is je favoriete quote?

Quotes kunnen mij inspireren, maar ook irriteren. Sommige zijn heel treffend die me echt wel raken, maar vaak is het ook gevalletje ‘open deuren’ intrappen.

Zelf moet ik vaak lachen om woordgrappen. Die kunnen niet flauw genoeg zijn. Ook luister ik graag naar cabaretiers die soms ook heerlijke uitspraken hebben. Een van mijn favorieten is een passage uit een theatershow van Herman Finkers: Ben je getrouwd? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen…

10. Ik ga niet de deur uit zonder…?

Mijn laadpas. Ik rijd elektrisch…

Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign