1.Wat is jouw rol binnen de organisatie?
Sinds 2,5 jaar werk ik als Business Performance Manager bij Out of Home Masters. Daarbij ben ik verantwoordelijk voor Finance, HR en help ik Sales en Planning & Inkoop processen te verbeteren en te structureren. Ook ben ik samen met Frank, Yordi en Rick onderdeel van het Managementteam. Het is leuk om samen een strategie uit te zetten betreft de toekomst van Out of Home Masters.
2. Wat zijn de kansen en uitdagingen?
Ik heb vanuit mijn functie een sterke focus op interne processen. De snelle groei van OOHM en het team zorgt ervoor dat we ook professionaliseren als het gaat om HR en interne systemen. We zijn nu met een groot project bezig wat onder meer betekent dat ook wij met inkoopnummers gaan werken. We zijn heel erg blij met ons team en de fijne cultuur. Dat willen we graag zo houden, vandaar dat we nog meer gaan focussen op individuele behoeftes en happiness van onze mensen.
3.Welke OOH campagne het meest is opgevallen afgelopen periode?
Ik kan niet één specifieke campagne noemen, omdat we er zoveel hebben. Ik geniet vooral van de campagnes waarbij we verschillende soorten assets inzetten. Bijvoorbeeld campagnes waarbij naast de abri's ook een pont of een tram volledig wordt bestickerd.
Toen ik net bij Out of Home Masters begon, hadden we een campagne van Patta & Nike voor de nieuwe Patta Nike Wave sneaker. Deze heeft veel indruk op me gemaakt vanwege de diverse mediakanalen die werden gebruikt, maar ook vanwege de actie waarbij je de nieuwe sneakers direct via je mobiel kon bestellen. Wat ik ook erg leuk vind, is dat Zeeman voor hun campagne 'de kleinste prijsjes' via ons een uiting op een mini billboard in Madurodam heeft geplaatst. We laten van dit soort campagnes altijd een mooie video maken voor de klant.
4. Wat maakt OOHM in jouw ogen uniek?
Out of Home Masters mag zich oprecht een team met masters noemen. Bijna alle collega’s hebben jaren ervaring in de buitenreclame bij exploitanten en/of bureaus. Ikzelf heb 10 jaar bij Global Media gewerkt in verschillende rollen. De meeste collega’s kennen elkaar al goed voordat ze bij Out of Home Masters begonnen. De ervaring op het gebied van OOH is dus heel erg groot.
5. Wat zijn volgens jou de trends in OOH media?
Door de toenemende digitalisering in de buitenreclame (nu al meer dan 55%) en de komst van programmatic inkopen is het mogelijk om veel preciezer de doelgroep te bereiken. Dit is al jaren een trend en die zal alleen nog maar toenemen. Ik hoop dat de creativiteit op het gebied van de uitingen en de inzet van objecten zich blijft ontwikkelen. Het is echt heel gaaf om te zien wat ons zusterbedrijf, O2H Creative Solutions, allemaal op het gebied van buitenreclame weet te ontwikkelen met opvallende specials.
6. Wat houdt jou bezig buiten OOHM om?
Ik ga graag uiteten en op vakantie gaan is ook zeker mijn hobby. We hebben een vakantiehuisje in Friesland waar we graag heen gaan, zowel in de zomer als in de winter. Verder moet ik zeggen dat mijn twee puber kids (meisje van 15 en jongen van 13) en puber hond (Rhodesian Ridgeback) me ook echt bezighouden.
7. Wie bewonder/inspireert je?
Ik heb nooit echt een idool gehad. Over het algemeen krijg ik energie van gedreven en gemotiveerde mensen. Ik vind het wel inspirerend als ik zie dat vrouwen binnen het bedrijfsleven een topfunctie bekleden. In de OOH markt bijvoorbeeld Hannelore Majoor, de algemeen directeur van JCDecaux. Knap dat je binnen een wereld van soms toch wat mannelijke ego’s je goed staande weet te houden.
8. Wat staat er bovenaan je bucket list?
Afgelopen oktober ben ik met mijn gezin een week naar New York geweest. Dat was echt geweldig. Heel erg leuk om samen alles te beleven. Wat een grote stad is dat. We hadden een hotel op Times Square. Dat is natuurlijk buitenreclame op en top! Het volgende punt op mijn bucket list is samen met mijn gezin naar Azië. Thailand of Bali, dat weet ik nog niet.
9. Wat is je favoriete quote?
"Het moet niet op werken gaan lijken” van Frank Hardenberg. Deze krijgt hij natuurlijk vaak in de vorm van een grap terug bij ons. De quote betekent niet dat je lui moet worden op je werk, maar dat je wel plezier moet halen uit je werk. Het leven is te kort om te blijven hangen in situaties waar je geen energie uit haalt.
10. Ik ga niet de deur uit zonder…?
Mijn lijstje is al vanaf mijn jeugd: telefoon, sleutels, pinpas. Check! Daarna gooi ik pas de deur dicht. Ik denk dat ik mijn kinderen dit toch ook maar eens moet leren…..