Almere, 15 februari 2022 - O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van creatieve oplossingen binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap. Het bureau levert advies en begeleiding tijdens het volledige traject, van briefing tot executie, zodat merken met de juiste boodschap op het juiste moment en op de juiste plek in de openbare ruimte communiceren.
Het bureau is een initiatief van Co-founder en creatief partner Marc van Amerongen, die ruim twintig jaar ervaring heeft in het opzetten van creatieve campagnes bij JCDecaux. Samen met commercieel partner Maarten Rooduijn (voorheen werkzaam bij Kinetic, JCDecaux en Blis) en aandeelhouders Rick Vriesema, Frank Hardenberg en Yordi Hardenberg (Out of Home Masters) is O2H Creative Solutions per 1 maart een feit.
Door de bundeling van krachten binnen één onafhankelijk creatief productiebureau is alle expertise in-house aanwezig. De naam O2H staat niet alleen voor Out of Home, maar geeft ook aan dat, met alle kennis binnen het bureau, de ingrediënten aanwezig zijn om tot de perfecte formule voor effectieve buitenreclame te komen. ‘We richten ons op het gehele publieke domein’, aldus Marc. ‘Van posters tot digitale content en van promotionele acties tot specials, we kennen het gehele buitenreclame landschap.’
Binnen O2H Creative Solutions wordt Maarten Rooduijn verantwoordelijk voor de commerciële leiding en client lead. ‘O2H Creative Solutions komt voort uit de ambitie het enige overgebleven massamedium als geheel nog aantrekkelijker te maken. Met dit nieuwe bureau willen wij door middel van spraakmakende campagnes de kracht van buitenreclame aantonen en de mensen buiten blijven verrassen met creatieve ideeën’, aldus Maarten.
Rick Vriesema, partner van Out of Home Masters: ’De potentie van het medium is nu groter dan ooit: een hernieuwde waardering voor ‘buiten’ en enorm veel ruimte voor creativiteit en innovatie. Voor ons voelt het dan ook als het perfecte moment om dit bureau samen met Marc en Maarten te starten. Daarnaast zien wij een mooie synergie met de propositie van Out of Home Masters’.