Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Ontdek de ‘Big 5’ van Den Haag: Vijf Nederlandse Meesters

In de cultuurmaand september zet Den Haag de schijnwerpers op haar rijke culturele erfgoed met de opvallende OOH-campagne "Five Masters, One City". Deze campagne nodigt cultuurliefhebbers uit om de ‘Big 5’ van de Nederlandse kunst te ontdekken: Vermeer, Rembrandt, Mondriaan, M.C. Escher en Mesdag. Vijf iconische meesters, allemaal permanent te bewonderen in de musea van één stad.

Om deze boodschap kracht bij te zetten, zijn er in samenwerking met JCDecaux NL rondom het Museumplein in Amsterdam speciale reclameobjecten geplaatst. Deze objecten, uitgerust met driedimensionale verrekijkers ontwikkeld door O2H Creative Solutions, trekken de aandacht van internationale bezoekers en moedigen hen aan om Den Haag te verkennen. Want waar anders kun je op één plek iconische meesterwerken als Vermeers Meisje met de parel, Rembrandts De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp, Mondriaans Victory Boogie Woogie, Eschers Belvedere en Mesdags panoramische Gezicht op Scheveningen bewonderen?

“Deze vijf meesters vormen samen de ‘Big 5’ van Den Haag, en zijn onmisbaar voor iedere kunstliefhebber. Met deze nieuwe campagne willen we op een innovatieve manier laten zien wat de stad te bieden heeft,” zegt Sander Hanenberg, marketing manager bij The Hague & Partners.

Vijf redenen om Den Haag te bezoeken

Met musea als het Mauritshuis, het Kunstmuseum Den Haag, Escher in Het Paleis en Museum Panorama Mesdag heeft Den Haag een kunstaanbod van wereldklasse. Deze meesterwerken zijn het hele jaar door te bewonderen, wat Den Haag tot dé culturele bestemming maakt voor zowel nationale als internationale bezoekers.



Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign