Zoeken Share Woordenboek
Sluiten

Zoeken

Overzicht

Persbericht: Out of Home Masters sluit zich aan bij Talon!

Talon vergroot wereldwijd bereik met overname Out of Home Masters

Londen, VK – 21 januari 2025 – Talon, de onafhankelijke wereldleider in Out of Home (OOH) advertising, heeft vandaag de overname aangekondigd van Out of Home Masters, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland. Deze strategische overname versterkt de leidende positie van Talon in Europa en creëert een platform voor verdere groei.

Out of Home Masters is in 2015 opgericht door Frank Hardenberg, de voormalig Managing Director van Wall Nederland, CBS Outdoor en Exterion Media. Out of Home Masters is uitgegroeid tot een dominante speler op de Nederlandse OOH markt.

Met een omzet van meer dan €26 miljoen per jaar levert het bureau innovatieve, data gestuurde campagnes voor gerenommeerde merken en bureaus zoals Havas Media, Talpa Radio & TV, Hunkemöller, Coolblue, Enterprise, Swappie, Flink, Pathé en Tony Chocolonely.

Frank Hardenberg (Managing Director van Out of Home Masters): “De krachten bundelen met Talon was een gemakkelijke beslissing. Zij zijn de beste in de OOH markt en bieden vele voordelen voor zowel onze teams als onze klanten. Talon heeft een indrukwekkend bereik wereldwijd. Deze samenwerking biedt ons ook toegang tot hun geavanceerde data- en technologieplatforms, waardoor wij de mogelijkheden voor onze klanten significant uitbreiden.”

Sinds de oprichting heeft Out of Home Masters een sterke reputatie opgebouwd in (D)OOH. In het 2024 Media Report van Adformatie werd Out of Home Masters erkend als meest innovatieve bureau en is het uitverkozen tot het #2 mediabureau overall in de jaarlijkse ranking. Het bureau met bewezen impact speelt nu een sleutelrol in de uitbreiding van Talon in Nederland, België en Luxemburg.

Sue Frogley, Global CEO van Talon: “Out of Home Masters is al enkele jaren een gewaardeerde partner in ons internationale netwerk, wat de overname een logische volgende stap maakt. Frank en zijn team hebben een uitzonderlijk bedrijf opgebouwd met een sterke reputatie in het leveren van innovatieve, data gestuurde oplossingen in een van de meest dynamische OOH markten van Europa. Hun expertise en visie sluiten perfect aan bij onze strategie en samen zijn we goed gepositioneerd om nog meer waarde voor onze klanten te creëren en groei te realiseren in de regio.”

Deze overname maakt deel uit van Talon’s doorlopende groeistrategie, waarbij al eerder Novus Canada en Evolve in 2023 succesvol geïntegreerd zijn. Talon richt zich op het opschalen van haar operaties wereldwijd, het versterken van haar digitale en data gestuurde capaciteiten en het vestigen van een leidende positie in snelgroeiende markten, ondersteund door de investering van Equistone in 2022.

Om de continuïteit te waarborgen, blijft het huidige managementteam van Out of Home Masters aan, onder leiding van Frank Hardenberg. Zij zullen de operatie en integratie leiden. De naam Out of Home Masters blijft op korte termijn behouden, met een later geplande rebranding om op termijn aan te sluiten bij het wereldwijde netwerk van Talon.

Ander nieuws

Naar overzicht
Visual & Webdesign