Rudy Dimmendaal: “Frank is in 2015 is gestart met Out Of Home Masters. Al snel kreeg Out Of Home Masters en hun werkwijze de aandacht en waardering van klanten en exploitanten. Zij begrepen al heel snel waar de markt ėcht behoefte aan had; transparantie in de (digitale) buitenreclame markt, volledige onafhankelijkheid van netwerken en advies die gebaseerd is op datagedreven onderbouwing. En dit ook nog eens verpakt in een aantrekkelijk dashboard dat voor iedereen begrijpelijk is. Vorig jaar begon bij mij het verlangen steeds groter te worden om hier onderdeel van uit te willen maken. Na goede gesprekken met Frank, Rick en het team was het al snel duidelijk dat er een wederzijdse klik was. Per 1 maart jl. heb ik het voorrecht om onderdeel uit te maken van het Out Of Home Masters team, aldus Rudy Dimmendaal”
Frank Hardenberg, Managing Director van Out of Home Masters: “Rudy heeft in zijn eerste maand al laten zien van toegevoegde waarde te zijn. Hij is betrouwbaar en met zijn jarenlange ervaring als account- en salesmanager binnen (D)OOH brengt Rudy veel kennis en een groot netwerk mee. Hierdoor zijn wij in staat nog meer adverteerders te voorzien van het best mogelijke advies.
Rudy, vertel eens iets meer over jezelf!
Natuurlijk! First of all ben ik de trotse vader van Britt (16) Jesse en Lynn (13). Mijn rots in de branding is mijn partner Mieke Bakens. Zij zorgt thuis voor stabiliteit en daarnaast stuurt dagelijks de planningsafdeling aan van een landelijke kinderopvangorganisatie. We wonen in het mooie Achterhoek waar rust, ruimte ėn noaberschap nog volop aanwezig is. De spaarzame vrije tijd wordt tegenwoordig ingevuld langs het voetbalveld en in de sporthal. Jesse speelt handbal en Lynn heeft de ambitie om de nieuwe Lieke Martens te worden. Zelf zit ik bij mooi weer graag op de racefiets en daarna vaak op het terras. Ook voor het bezoeken van festivals of een gezellig avondje uit met Mieke maak ik graag tijd vrij. Mijn motto is: vier het leven, het is geen generale repetitie!
Wat was jouw motivatie om de stap te maken van Exterion Media naar OOHM?
In 2012 ben ik vanuit de telecom branche de media ingerold. Via mijn netwerk ben ik destijds terecht gekomen bij Exterion Media, exploitant van buitenreclame. Hier heb ik Frank (directeur Out Of Home Masters) ook leren kennen. In zeven jaar heb ik mij van Accountmanager doorontwikkeld naar Sr. Accountmanager tot Salesmanager. Een prachtige periode waarin ik veel geleerd heb. Frank is in 2015 is gestart met Out Of Home Masters. Al snel kreeg Out Of Home Masters en hun werkwijze de aandacht en waardering van klanten en exploitanten. Zij begrepen al heel snel waar de markt ėcht behoefte aan had; transparantie in de (digitale) buitenreclame markt, volledige onafhankelijkheid van netwerken en advies die gebaseerd is op datagedreven onderbouwing. En dit ook nog eens verpakt in een aantrekkelijk dashboard dat voor iedereen begrijpelijk is. Vorig jaar begon bij mij het verlangen steeds groter te worden om hier onderdeel van uit te willen maken. Na goede gesprekken met Frank, Rick en het team was het al snel duidelijk dat er een wederzijdse klik was. Per 1 maart jl. heb ik het voorrecht om onderdeel uit te maken van het Out Of Home Masters team.
Het zijn spannende tijden ivm Covid19 wat wat is jouw advies aan adverteerders?
En dan krijgen we ‘ineens’ te maken met de impact van het Corona virus. In slechts 3 weken ziet onze wereld er compleet anders uit en kampen we met grote uitdagingen. Veel organisaties hebben het lastig en het eind is waarschijnlijk nog niet in zicht. Vooropgesteld hoop ik dat de getroffen maatregelen snel een positieve uitwerking hebben en we hiermee de pandemie kunnen indammen. Mediabdrijven hebben het op dit moment lastig. TV kanalen zien inkomsten verdwijnen en ook Out of Home heeft het zwaar te verduren. Vaak wordt advertising ingezet in de veronderstelling dat een product of dienst ook gekocht of geconsumeerd kan worden. Dat is met een intelligente lock down niet vanzelfsprekend. Maar toch wil ik organisaties echt adviseren om wel te blijven investeren in marketing. In tijden van crises wijzigen aankooproutines en prioriteiten van consumenten. Kijk maar naar het hamstergedrag van de afgelopen weken. Kortingknallers zijn dan ook minder interessant, het snel verkrijgen van de producten is dan veel belangrijker dan een lage prijs. Het is dus enorm belangrijk dat jouw doelgroep straks na de crisis wel weer de weg weet naar jouw merk of organisatie. En waak ervoor dat het een gevalletje ‘uit het oog, uit het hart’ wordt. Ook dat uit onderzoek blijkt dat merken hoger worden gewaardeerd als zij zich in tijden van een crisis empathisch opstellen en hun betrokkenheid tonen.
Hoe zie jij de toekomst van het medium (D)OOH en de rol van een specialist daarin?
De toekomst voor (D)Out of Home ziet er veelbelovend en interessant uit! De uitbereiding van de digitale mogelijkheden in het straatbeeld zorgen ervoor dat adverteerders ook steeds meer de voordelen van Digital Out Of Home inzien die het te bieden heeft. Denk hierbij aan programmatic buying en advertenties die inspelen op relevantie, actualiteiten en zichtbaar zijn voor de specifieke doelgroep op het moment dat het relevant is. Goede begeleiding van dergelijke campagnes is van cruciaal belang, temeer er vanuit de aanbieders nog niet altijd gewerkt wordt met een uniforme currency. Gelukkig maakt het IAB zich sterk hier standaardisatie in aan te brengen.Daarnaast zie je dat Out of Home soms best als ingewikkeld wordt ervaren door adverteerders door de hoeveelheid mogelijkheden en aanbieders. De twijfel of zij dan de beste campagne hebben ingekocht slaat dan nog wel eens toe. Hier ligt de rol voor ons als specialist. Wij zijn bezeten van buitenreclame en kennen de markt als onze broekzak. Wij zijn ervoor binnen deze jungle het juist pad te kiezen die leidt tot de meest effectieve resultaten.
Vind je het leuk om nader kennis met mij te maken en ben je nieuwsgierig geworden naar naar onze werkwijze en tooling? Neem dan gerust contact met me op via 06-81401249 of rudy@outofhomemasters.nl. Een appje sturen mag uiteraard ook!