Je rijdt in de auto. De radio staat aan. Er komt een reclamespot voorbij van Vegro dé thuiszorgwinkel. Op hetzelfde moment passeer je een reclamemast met een digitaal scherm en wat zie je daar? Een reclame-uiting van Vegro, dé thuiszorgwinkel, dit terwijl je net dezelfde reclame op de radio hebt gehoord !
Masters of Digital en Out of Home Masters bedachten deze campagnestrategie en wisten Radio Sync op succesvolle wijze te implementeren. Door programmatic buying af te stemmen op de uitzendschema’s van de radiospot én te combineren met de GPS coördinaten van de reclameobjecten creëerden wij double impact. Een innovatie waarbij beeld en geluid elkaar enorm versterken.
“Masters of Digital en Out of Home Masters hebben ons geholpen om onze naamsbekendheid een boost te geven door de unieke synchronisatie van onze radio- en buitenreclamecampagne”, aldus Roos Uphoff, Allround Marketeer bij Vegro. “Een zeer fijne samenwerking met een mooi eindresultaat.”
Bij het syncen van Radio en DOOH is het noodzakelijk een zo hoog mogelijke inkoopgarantie per spot te hebben. Daarom hebben wij onze inkoopstrategie aangepast. Voor Vegro kocht Masters of Digital via een DSP korte bursts rondom iedere spot op specifieke locaties in.
Zo wordt de kans van het zien van de OOH uiting terwijl de spot op de radio is aanzienlijk vergroot, en daarmee ook de impact van de twee mediumtypen! De “toevallige” combinatie van beeld en geluid levert een geweldig campagneresultaat op. We zijn blij dat thuiszorgwinkel Vegro ons de kans heeft gegeven om deze nieuwe manier van het syncen van twee mediatypen in praktijk te brengen.