Bushokjes. In het donker. Dat is al spannend op zich. Maar helemaal als OOH Masters in samenwerking met Clear Channel en Cool Creative een bushokje speciaal onder handen neemt voor de Halloweenmaand van Veronica.
In oktober zend Veronica elke zaterdag twee horrorfilms uit, van IT tot Halloween. Veronica daagde ons uit om een impactvolle special te bedenken on top of de campagne. Dat laten we ons geen twee keer zeggen…
Een full wrapping met pompoenen en spinnenrag was nog maar het begin. Want met een uitgekiende animatie toverde we het scherm in de abri om tot een “doorkijk”, waardoor het net leek alsof een duistere gast met kwaadaardige intenties op de nietsvermoedende wachtende mensen in de bushalte kwam afrennen. Dat leverde aardig wat classic schrikmomenten op, perfect passend bij het thema.
De campagne rondom de Halloweenmaand is een tweetrapsraket. Naast de stunt in het bushokje hebben we ook elke vrijdag en zaterdag een zeer gerichte Digital Out Of Home-campagne ingezet. Via Exterior Media lieten we op schermen in winkelcentra en bij tankstations promo’s zien van de films die dat weekend te zien zouden zijn op Veronica. Daarmee hebben we gericht mensen geattendeerd op de horrorprogrammering, zodat ze getriggerd werden om op zaterdagavond lekker op de bank te griezelen bij de legendarische films op Veronica.
De combinatie van een opvallende actie gevolgd door een slimme campagne is een beproefd succes. Niet alleen bereik je als marketeer hiermee heel veel mensen, maar ook de juiste mensen op het juiste moment. En dat is precies de kracht van Out Of Home-marketing.
De video die gemaakt is over de special is massaal gedeeld en bekeken online op social media.